U vkladomatu s igelitovou taškou a mobilem: Obětem falešných bankéřů jsme už zachránili statisíce korun, říká bezpečnostní manažer SSI Group
Je to docela obvyklý scénář. U vkladového automatu na virtuální měnu stojí člověk s mobilním telefonem v ruce, naplněnou igelitovou taškou, působí zmateně a pokouší se vložit hotovost do přístroje. Když někoho takového při obchůzce obchodním centrem vidí pracovníci ostrahy z SSI Group, už vědí, co dělat. Lidem, kteří se stali obětí kyberpodvodníků, pomohli zachránit statisíce korun.
„Když se takového člověka zeptáme, proč to dělá, odpovědi většinou známe předem – prý se takto po upozornění z „banky” nebo „policie” snaží zachránit své úspory z napadeného účtu anebo chce pod vedením „svého bankéře” výhodně investovat,” popisuje osobní zkušenost Daniel Knápek, Area manager ze společnosti SSI Group, která zajišťuje bezpečnostní služby v řadě obchodních center po celé republice.
Podle manažera prevence podvodů Partners Banky Petra Hrůzy zůstává princip podvodu stejný: Vylákat z klienta peníze a přimět ho co nejrychleji je převést pomocí vkladomatu do kryptoměny, případně odeslat do virtuální peněženky nebo na zahraniční účet.
„Potkáváme tam zejména seniory, ale stává se to i lidem v produktivním věku. Často nechtějí uvěřit, že toto je opravdu podvod a žádné peníze nezachrání ani nevydělají,” dodává Daniel Knápek z SSI Group s tím, že společnost si předsevzala, že vzhledem k míře společenské nebezpečnosti tohoto podvodného jednání na něj bude veřejně upozorňovat.
Tisková zpráva ke stažení