Když se ztratí malé dítě: hledejte, popište, volejte pomoc
„Teď tu byla! Ještě před chvilkou tady stál!” Situace, kterou nechce zažít žádný rodič. Malé dítě, které se ztratí z dohledu. Podle společnosti SSI Group, která zajišťuje ostrahu v mnoha obchodních centrech v celém Česku, k tomu poměrně často dochází právě při nakupování. Rodič se soustředí na výběr zboží a přitom svou ratolest – byť na vteřinku – přestane sledovat. Případů, kdy pracovníci ostrahy v obchodních centrech pomáhají při hledání malých dětí, přibývá hlavně o prázdninách.
V drtivé většině se takové zaběhnuté dítě po pár – pro rodiče ovšem nekonečných – okamžicích najde nedaleko. V některých případech je ale třeba využít hlášení nebo dokonce pomoc policie. V obchodních centrech, kde zajišťuje ostrahu SSI Group, její pracovníci evidují ročně několik desítek případů hledaných osob.
Zásadní jsou pak informace o tom, zda má u sebe dítě mobilní telefon a dokáže jej používat. Pracovníci infostánku budou také zjišťovat, kde jste dítě naposledy viděli, kde bydlí a jestli je případně schopno se samo dopravit nebo dojít domů.
Daniel Knápek, SSI Group
Hledejte a volejte o pomoc
Rodičům či doprovodu ztraceného dítěte doporučují se nejprve kolem sebe dobře rozhlédnout. Projít nejbližší okolí místa, kde dítě viděli naposledy. Pokud ho v krátké době nenajdou, měli by se obrátit na ostrahu obchodního centra nebo situaci vysvětlit pracovníkům na infostánku.
Ti se budou ptát na základní informace o ztraceném potomkovi – jestli se jedná o děvče nebo chlapce, celé jméno, jakého je věku, jak je vysoké, jakou má barvu vlasů a detailní popis oblečení a doplňků.
Tisková zpráva ke stažení